Kolasåsmannen på McD

 

För två dagar sedan var jag på Mac Donalds. Jag skulle köpa en big mac med minimorötter och mjölk för att låtsas som om min kropp blir lite gladare av det än pommes och cola. Vilket skämt. Hur som helst stod det en snubbe bredvid mig som skulle beställa av invandrarkillen som tydligen hade sin första dag på jobbet. Killen såg ut som man gör när det är första dagen på jobbet. Han hade inte koll på kassan och det hela tog lite tid. Mannen som skulle beställa var bland det obehagligaste som jag stötte på den veckan.  I helt lugn och vanlig samtalston  skällde han ut den stackars killen på andra sidan. ”Jag är ledsen om jag stör dig såhär på jobbet med en enkel fråga om extra kolasås.”, sa han. Så där fortsatte det. ”Ursäkta om det känns besvärligt för dig att ta mina pengar. Ni kanske gör annorlunda därifrån du kommer” Nu var jag på väg att ta fram det argaste fredrikhumöret och köra upp den nytillverkade big macken på olämpliga ställen på idioten, men han hann precis undan. Jag fick min mat och satte mig för att äta upp den, men jag kände mig illa till mods av idioten till gubbjävel  som just varit så otrevlig. Det är så sjukt obehagligt att säga djupt osympatiska saker men med en lugn samtalston. Det är så jag föreställer mig det är att bli torterad av Jeffery Dahmer. ”Slappna av nu. Jag ska bara sticka en nål i ditt högra öga. Sära brett på benen så kommer jag åt bättre med tången…”

Efter jag ätit upp gick jag för att beställa en hamburgare. Jag ville alls inte ha en, men jag var tvungen att prata med invandrarkillen. Jag gick fram till hans kassa och beställde. ”Det var inte du som gjorde fel innan med kolasåsmannen, sa jag. Det var han som var dum i huvudet. Du kan inte hjälpa att han hade en dålig dag. Du gjorde ditt bästa och det är allt man kan begära av dig första dagen på jobbet. Du är bra. Lycka till med resten av dagen och tack så mycket för hamburgaren!”.  Han sken upp som en sol och sa något i stil med ”tack så mycket.”  Jag blev gladare för att jag gjort honom lite gladare tills nästa surgubbe kom in på McD på Folkungagatan.

På väg därifrån stötte jag på Zakk Wylde. Bara en sån sak.

Nu ska jag jobba vidare på en överaskning till fotbollstreorna. Blir de inte glada tar jag fram tången…

2 svar to “Kolasåsmannen på McD”

  1. jag pratade just med en kompis på msn om den där McD-idioten…

    cherry säger:
    du var snäll mot han på Mc donalds
    cherry säger:
    han blev nog jätteglad
    Fredrik säger:
    hoppas det jag..
    cherry säger:
    det är jag säker på
    cherry säger:
    finns inget man kan bli så ledsen av som påhopp sådär
    cherry säger:
    när jag jobbade på ica
    cherry säger:
    för en massa år sen
    cherry säger:
    så satt jag i kassan och en medelålders-dam blev vrålarg på något idiotiskt
    cherry säger:
    då böjde hon sig fram, spände ögonen i mig och viskade ”jag hoppas du dör”

    JAG HOPPAS DU DÖR! HAHAHAHA! se den scenen framför er…

  2. haha..

    skitkärring!

    😉

Kommentera

