Ansvar är tråkigt och vuxet. Om man inte alltid är bra på att ta ansvar, men är vuxen. Vad betyder det då?

Det finns helt klart saker som är bra med at vara vuxen. Jag har min egen lägenhet. Jag får skatteåterbäring och jag får spela musik jag gillar och lägga mig när jag vill. Sedan finns det saker som är rätt tråkiga för det mesta. Ansvar är en sådan sak. Ansvar tar död på sådant som tidigare var roligt. Ett exempel. Jag pratade igår med en kompis till mig som trots sin relativt höga ålder fortfarande bor hemma. Vi pratade om strömavbrott. Hon målade upp en bild av tända ljus och åska som mullrar utanför och regnet som smattrar mot fönsterblecket. Jag tänkte genast – om de varar länge förstörs frysvarorna. Visst var det tråkigt tänkt! Så hade jag ju inte tänkt om jag fortfarande bott hemma och sluppit ansvaret för sådant vuxet tråkigt shit som varor som är infrysta, eller hur? Att man får ansvara för saker som vuxen tar verkligen död på mycket.

Det kanske är tur att jag inte alltid är så bra på det då. Idag har två kompisar påminnt mig om att boka in en sak i kalendern som jag ju borde ha kommit ihåg själv att göra. Det var snällt av dem, för det hade jag såklart glömt. Det gulligaste på den fronten tycker jag ändå är när jag fick ett sms från min mentorsklass om att vi skulle ta kort med klassen den dagen. Det borde ju varit jag som påminnt dem om det! Tur var det hur som helst för jag hade inte en tanke på att vi skulle plåtas då, men säg inte det till dem. Eller min chef…

5 svar to “Ansvar är tråkigt och vuxet. Om man inte alltid är bra på att ta ansvar, men är vuxen. Vad betyder det då?”

  1. men fredhoe lilla, vi läser ju din blogg. men somsagt, vi är sjuuuuuukt gulliga =)

  2. damn it! jag visste det! nu är allt förstört…

  3. Din chef?
    Hur smart är det att berätta att du har hemsida med tillhörande blogg samma lektion som Lesley kommer och inspekterar? Du inser väl att hon kommer spionera?

    Det är kört för dig… ;P

  4. Hur då menar du ”smart” , Felicia? Som typ på en skala eller?

    Om Lesley anser sig ha tid att läsa min blogg vill jag ha en annan chef.

Kommentera

