Föreningstimmen borde vara bra.

På min skola har vi ett jävulens påfund som heter föreningstimmen. Den betyder att jag måste gå upp klockan 06:15 och göra iordning prov till elever som ändå inte dyker upp för att de kanske inte orkade, för att bussen blev försenad eller för att de fick punka på sina skor, eller något annant helt orimligt som man får höra som ursäkt. En gång, å det här är sant, hörde jag detta från en elev –

alltså…först skulle jag cykla till skolan, men då fick jag punka, sedan skulle mamma skjutsa mig och då fick vi punka på bilen, sedan skulle jag ta bussen och (ja ni förstår nog själva vad som hände med bussen i den här elevens berättelse). vad svarar man på sånt liksom?

igår kväll tappaade jag för övrigt ett mjölkpaket i golvet så att paketet exploderade. mjölken sprängdes ut över mitt köksgolv. på 0,1 sekunder hade jag 1 liten minimjölk över hela jävla köksgolvet! antalet barnförbjudna ord exeeded garanterat quota limit…

hur som. om jag tvingas gå upp 06:15 ser jag ut såhär. Tänk på det nästa gång innan ni ”lovar” att komma på föreningstimmen. Å varför i h****** heter det egentligen föreningstimmen!?

3 svar to “Föreningstimmen borde vara bra.”

  1. Jag tror det heter så på grund av att det någon gång i början TG:s historia fanns någon som tyckte att ett bargymnasium ska ha föreningar. Jag tror att åtminstone två av dessa stolta föreningar ska finnas kvar någon stans i skolan men hur många har hört talas om elevrådet och hur många möten kan de tänkas ha på en termin?? Nej plugg och provmorgon borde de döpa om den där tidiga timmen till.

  2. klart ett bargymnasium ska ha föreiningar!

  3. […] att ingen har undervisning då och alla vill göra så lite som möjligt på tisdagmornar (se även https://fredrikpetterssondotnet.wordpress.com/2008/12/09/foreningstimmen/). Man vill framförallt inte ha en klasskonferens med rektor då. Jag skulle ju slippa eftersom jag […]

Kommentera

