Resan som aldrig tog slut

Idag fick jag skjuts hem från jobbet. Det brukar vara en bra sak. Jag fick åka med en kollega till Odenplan. Därifrån tänkte jag ta fyran till hornstull där jag bor. Efter tio meter stannade bussen och erbjöd alla att hoppa ut eftersom det var trafikstockning. Jag hoppade ut och satte mig i tunnelbanan istället. Åkte vägen runt centralstationen, slussen, byte till röda, hornstull. Gick in i min lägenhet och hämtade en avi jag skulle ha för att hämta ut MISSING MAN Recordings jättepaket från Tyskland innehållande kablar vägandes 26 kg. Gick ut ur lägenheten och hoppade på en fyra som skulle ta mig till uthämtningsstället.

Deja vu

Alla på bussen kändes bekanta fast jag inte kände en kotte. De snabbtänkta har såklart räknat ut vad som hänt. Jag hamnade på samma buss jag lämnat en halvtimme tidigare med människorna som inte hoppade av! Nu hade kön lossnat och kom lagom för att hämta upp mig på väg mot nya äventyr. Jag hämtade paketet och skulle ta fyran tillbaka. Nu fick jag vänta 20 minuter!!! Vad är detta? Lever vi i Sovjetunionen eller?! 20 minuter tar det att åka buss i Filipsstad och Arjeplog, men fan inte i STHLM.

När jag hoppat av bussen fick jag bra flyt i a f. Vid vägkanten stod en Trolley från centralstationen som någon placerat där, så jag satte bara mitt jättepaket från Tyskland på den och rullade hem. Tjockt soft…

Nu ska jag sätta mig och converta en DVD från 1997 med Freeloaders live och Fredrik på trummor. Kommer snart till en hemsida nära dig.

Trolley + paket

4 svar to “Resan som aldrig tog slut”

  1. så blir det när man privatiserar en del av kollektivtrafiken / ida

  2. Njae..Nu var det ju kollektivtrafiken som inte kom fram för all privat trafik, Ida. Å ta bort surandet om g i historia från hemsidan! skriv att du fick mvg i stats B och USA-kunskap itsället. tjuris…

  3. Bästa före detta kollega! Jag nu läst en del inlägg och måste säga att jag är mycket road och imponerad att du har såväl tid som och kraft till bloggen. Tänkvärda och roliga inlägg! Jag håller dessutom med IDA som använder sig av synonymen XIX för att förvirra och utmana oss. Jag som har åkt lokaltrafik i snart 30 år i Stockholmsområdet kan intyga att det har blivit sämre iaf med pendeltrafiken (spårvägarna och 1-4:an är ju asbra och en klar utveckling av lokaltrafiken) om det har med privatiseringen att göra låter jag vara osagt även om jag har mina funderingar. Tomtebolaget som driver tuben lär ju knappast får förlängt när entreprenadstiden går ut.

    Återigen: av med hatten för Fritte för det goda och intensiva arbetet! Även för IDA/XIX som lyckades med bedriften att utveckla ett G i historia till ett MVG i USA-kunskap. Här är funderingen tudelad: blev du frälst och såg kunskapens lampa lysa och vad det kurser med samma lärare?

  4. I am really enjoying the theme/design of your web site. Do you ever run into any browser compatibility issues?

    A few of my blog audience have complained about
    my site not operating correctly in Explorer but looks great
    in Safari. Do you have any tips to help fix this problem?

Kommentera

