The 90´s. Ett försvarstal / rikt hår.

Idag har jag vrit ute och slarvat igen. Först var vi på nått ställe vid stureplan och åt, men på väg dit lade jag märke till några sköna snobberier på tunnelbanestationen Östermalmstorg. Minst två tjejer hade sånna här bilhandskar på sig. Ni vet med hål för knogarna. Varför har man det? Det såg så sjukt överklass ut att jag log i mjugg åt företeelsen. En annan grej som är kul på Östermalm är att tonårstjejerna har rikt hår. Med det menar jag att det är blont, stort och fluffigt och ser i största allmänhet rikt ut. Tänk på det nästa gång ni är runt stureplan.

Sedan gick vi och såg Henrik Schyffert – The 90´s – ett försvarstal. Han var mycket rolig och drog många sköna skämt, men också en hel del allvar. Eller ibland i en kombination som när han berättade om att han var sängvätare ända till dess att han var 14 år gammal (allvar) och berättade om den tyska maskinen som skulle hindra honom från att kissa – stop-o-kiss (skämt).

Roligast var när han läste högt ur TV-tablån från 1983 . Allt var på allvar och handlade om typ slovakiska barn som var döva, ”men ändå hade det hyfsat”. Det stod så i tablån. Jag skrattade så att jag höll på att dö. Vid ett tillfälle var jag tvungen att aktivt koncentrera mig på att sluta lyssna för att jag inte orkade skratta mera. Sammantaget får showen lätt 4/5. Om du är runt 30 – gå och se. om du är under 25 kommer du inte fatta någonting.

När jag kom av tunnelbanan på väg hem uppför Hornsgatan stod den bara där. Igen. Ni har sett den förut…

bild0283

Kommentera

