Italien är ett U-land

Idag satt jag och Sandra och käkade pizza (ja, det är andra dagen i rad…) och började prata om Italien och kom då in på att jag var där nyligen. I somras var jag i där med tjejerna. Det var naturligtvis en mycket trevlig vistelse. Klimatet är behagligt, sällskapet var av högsta kvalitet och det fanns många saker att skratta åt. Det var ju bara en sak som var lite jobbig. Italien är ett U-land. Man tror att Italien är med i EU, ligger i Europa och att italienarna är modemedvetna, men i själva verket har de flesta italienare idé om mode som i bästa fall härör från 80-talet. Man har stora tryck på T-tröjorna med GUCCI eller PRADA i snygg neonfärg. Gärna är de så tighta att man ser bröstvårtorna på killarna. Ursäkta, men det är inte snyggt.

Vad tänker du på när du tänker på ett U-land?

Jag tänker – fattigt, dåliga kommunikationer, korruption och att människorna är dåliga på engelska. Allt detta stämmer in på Italien. Alltså är Italien ett U-land. Så . Då vet ni det barn.

3 svar to “Italien är ett U-land”

  1. Fredrik Pettersson på bloggen är som Mats Rubarth med en nypumpad boll en solig marsdag på en nyklippt äng i Solna. Jag tycker denna öppenhjärtliga blogg är intressant och det bereder mig stort nöje att varje förmiddag läsa om dina tankar. Du svingar mot bla posten, före detta förälskelser, elever, skolledning, Italien, hetrosexuella flickor och kollektivtrafiken. Om jag skulle vara under 14 år gammal skulle jag ha infogat en smiley och skrivit *ASG*.
    Din trogna läsare
    Márten

  2. […] Det låter som om man beskriver ett U-land. I någon mån gör vi det också som jag skrivit tidigare. När han i höstas sammankopplades med en 17-årig magsansös i höstas dementerade han inte, utan […]

Kommentera

