Vem fan jobbar som lapplisa?

Jag var på stan idag och shoppade upp ett presentkort jag fått av föräldrarna. När jag kommer tillbaka till bilen har jag fått en P-böter. Jag känner hur jag börjar koka inombords och sveper med blicken för att se om lapplisan är i närheten. Som tur var ser jag ingen. Jag trodde jag stod helt rätt, men tydligen fanns det någon hemlig skylt som visade att jag stod fel. Alltid när jag fått en P-bot undrar jag vem det är som utbildar sig till ett yrke vars utövning alla hatar. Jag önskar att det intefanns lapplisor. Jag som i vanliga fall vill ha ordning skulle bara bli glad om trafiken såg ut mer som i Italien eller Spanien. Jag vill hytta med näven. Jag vill skrika barnförbjudna ord till medtrafikanter som kör som idioter. Jag vill parkera min bil på plattan och skratta hånfullt åt alla som tycker det är en dålig idé. Men mest av allt vill jag att alla lapplisor ska bli av med jobbet. Jag ska skratta åt dem hela vägen till arbetsförmedlingen där jag personligen ska se till att A-kassan int räcker till för att betala dagisavgiften till deras barn.

p.s. om jag låter bitter och någon lapplisa läser det här tar jag tillbaka allt.

6 svar to “Vem fan jobbar som lapplisa?”

  1. Har alltid funderat på vad det blir för stämning på en dejt, eller annan flirtsituation, när den ena frågar vad den andre jobbar med och så blir svaret: Lapplisa. Vad säger man då liksom? Ha ha…

  2. Då svarar man: Jaha, så vad gör du här? Har du inga människors liv att förstöra?

  3. jag skulle bli lapplisa när jag var barn, endast för att mamma hatade dem så mycket så jag kunde hoppa över att lappa hennes bil. på dagis gjorde jag en lapplisefingerdocka därför =)

  4. HAHAHA! mkt roligt Emma! Jag hade säkert tyckt om dig som lapplisa också. Jag tror dock att din nuvarande inriktning kommer passa sig bättre.

  5. Det finns en anledning till att lapplisor finns. Du kan inte parkera överallt pga t.ex. om ambulansen/brandkåren, alla sorts utryckningsfordon måste parkera eller ta sig förbi där din bil står parkerad. Dumt inlägg.

  6. Tack för att du förklarade det för mig! Jag tar givetvis genast tillbaka allt.

Kommentera

