Blandade dumheter

Min kompis Colle hade idag följande konversation-

Colle : Jag vill ha en Gorgonzola
Pizzatjejen : Ok.
Colle : Den ska inte vara gondol utan rund o så vil jag ha ägg på den.
Pizzatjejen : ok.
Colle : Och tabasco.
Pizzatjejen : Ok. Jag känner igen den beskrivningen.
Colle : Ja, jag har beställt den tidigare. Den borde ingå på menyn.
Pizzatjejen : Ja. Vad ska den heta.
Colle : the motherfucker.
Pizzatjejen : …
_____________________________________________________________________________
min kompis C som red mycket på hästar i sin ungdom hos gynekologen (G):

G böjer sig ner och börjar undersökningen
G: Rider du mycket eller?
C: Ehhh…Ja, det händer väl…
G: inser vad C svarade på.
C: Inser vad gynekologen menade.
C/G: Tystnad…
_____________________________________________________________________________________

När vi ändå är inne på gynekologhistorier. Innan jag var tillsammans med en tjej som vi kan kalla för Hanna var hon hos gynekologoen. Det hade varit ett år sedan hon var på sin förra kontroll. Gynekologen böjer sig ner och utbrister – Här har det inte hänt något under det här året!
_____________________________________________________________________________________
För övrigt undrar jag hur länge Dan och jag ska skratta åt olika kombinationer av orden face och juice i studion. Vi har hållit på med det sedan i maj 2007. Förutom att vi skrattar åt dem använder vi dem konstant i byggandet. För det mesta fattar vi vad vi menar. Let’s face it. It’s time to juice, eller varför inte – Let’s face the juice.

6 svar to “Blandade dumheter”

  1. Hamnade så fel. Egentligen skulle jag läsa en annans blogg (liknande namn). Men oj. Vill inte läsa vidare. Hoppas du har kul iallafall.

  2. Ja, Fredrik Pettersson är ju rätt likt. Thanks for sharing, Peter! Let’s all give a round of applause! Bye, bye now.

  3. Vilka underliga typer som läser din blogg. Ha ha.

  4. ja, men jag fattar ändå om man inte vet vem jag är och det där är det första man läser. Det verkar ju inte helt friskt…

  5. Tyvärr namne. Det senaste inlägget får mig också att ta ett kortare uppehåll från läsandet av din blogg. Det började ju ganska bra i inlägget. Pizzatjejen, som du vid upprepade gånger kallar henne för, verkar ju villig att lägga till pizzan på menyn. Vi läsare förväntar oss ett lika vänlig replik. Colles svar känns med tanke på sammanhanget bara sådär.

    Möjligen på återseende!
    Fredrik

  6. Hej, Fredrik! Nu kan jag kanske inte ta ansvar för vad Colle säger när han ska beställa pizza. Jag kan emellertid lova att hans svar inte var tänkt att vara elakt utan mer roligt. Du förstår – jag, Colle och våra vänner lyssnar på ganska hård musik och tycker därmed att ett ganska hårt språk är ganska roligt. Det ska inte tas bokstavligt. Sedan var det ju inte tjejen han tilltalade utan gav ett namnförslag på en pizza, som verkar ganska god måste jag säga.

    Hoppas du kommer tillbaka efter bojkotten, Fredrik!

Kommentera

