Vad är detta för skämt?

När jag gick upp i morse trodde jag att jag var död. Det måste vara någon slags skämt att klockan ringer nu. Om man, som jag, har en tendens att vända på dygnet när man är ledig är det rena rama mordet att gå upp vid sex. Jag förbannar Martin Luther och den svenska kyrkans fokus på plikten att tjäna gud och ge honom (gud alltså) all sin tid. Det är den tyska reformatorns fel att vi har det såhär! Jag hade gladerligen jobbat till klockan 1800 på fredagar om jag fått gå upp bara någon timme senare.

Det här med att gå upp vid sex måste i framtiden ses som ett skämt. Vi kan inte ha det så här längre!

7 svar to “Vad är detta för skämt?”

  1. du jobbar iaf inte på volvo =)

  2. frågan är om någon överhuvud taget kommer jobba på volvo i framtiden. Min gissning är att väldigt få svenskar kommer göra det vid nästa årsskifte. Det skulle förvåna mig om vi hade kvar produktion i Göteborg särskilt länge till.

  3. Jag håller helt med om att sex är sjukt tidigt! Om man åtminstone kunde få sova till åtta så skulle i alla fall jag vara klart mer vaken i skolan och orka plugga lite seriösare. Visst är det skönt att sluta tidigt men det vore så väldigt mycket skönare att få sova lite längre! Vem mailar man om man vill ändra tiderna vi lever efter??

  4. sanning! dessutom känns det i övrigt bättre att skylla på martin luther än tex gudarna och sin ungdom. jag har också hört att han var ful.

  5. Ja, någon ungdom kan jag då rakt inte skylla på längre. Att han skulle ha varit ful är inget jag vill kommentera och jag hoppas att du inte hört det från mig…

  6. jag vill inte kommentera vem jag hört det från…

  7. Eventuellt kan jag ha gett mig på Edmund Burkes utseende på lektionen nyss. Jag måste verkligen skärpa mig.

Kommentera

