Demolerade bilar och saker syskon gör när de är små.

Cindy är rolig. Igår berättade hon om hennes pappas kompis (Leif) som blev överkörd av en monstertruck. Det är naturligtvis inte roligt att han blev överkörd, men sättet det skedde på är kul. Leffe satt i sin bil på en parkeringsplats och tittar lite förstrött i backspegeln. Till sin stora fasa ser han två gigantiska hjul som i alltför hög fart är på väg mot leffes bil. Innan han vet ordet av har monstertrcuken kört upp på leffes bil och totaldemolerat den! Leffe klarar sig ganska bra och tar sig ur vraket för att ta reda på hur detta absurda kunde hända. Det visar sig att föraren till monstertrucken inte ens hade sett leffes bil. Jag vill också ha en monstertruck.

Vidare berättade hon om när hon var liten. Hennes minsta brorsa, Leroy, brukade berätta historier vid middagsbordet som i princip alltid slutade med att Cindy och/eller hennes äldre bror Billy fick kiss eller bajs i huvdet. Det kunde vara så att Leroy stod på ett berg, medan Cindy gick nedanför och fick kiss i huvudet. Medan Leroy berättar detta skrattar han så mycket själv åt sin egen uppfinningsrikedom att resten av familjen skrattar delvis åt Leroy och delvis åt de sjuka historier som lillgrabben producerade.

Jag kontrade då med att berätta om när jag var liten. Jag har ju två yngre systrar varav den äldsta fick en del spö när vi var små. Ibland hände det att hon inte fick så värst mycket stryk, men hon grät ashögt när mamma kom farandes. Då kunde det kanske eventuellt hända att jag slog till henne ashårt eftersom jag nu ändå skulle få skäll för att hon grät! Jag ville liksom få valuta för utskällningen. hahaha! Så jävla elakt! Det är tur att jag inte är sådär dum längre. För nu tycker du väl om mig, systra mi?

Kommentera

