Hem till henne?

En sak som är rolig med mina elever är att de är så unga. Det är lätt att glömma när man pratar med dem. Deras förutsättningar för saker är helt annorlunda än för mig och mina vänner. När jag tänker på till exempel nyårsafton tänker jag på hos vem man ska vara och hur man ska lägga upp det. Jag vet att varje midsommarafton kan man åka ut till Magnus och hans lantställe och så vidare, men för eleven är det annorlunda. Den måste man kolla vems föräldrar som är hemma på nyår och vilken skogsdunge man ska förfesta i och vem som ska köpa ut från systemet (jag funderar ofta på vem som utför den handlingen. Det har hänt att elever har frågat mig om jag kan köpa ut. Vilket skämt). Roligast blir det dock när någon elev berättar om att de var ute någon kväll och sedan gick de hem till henne.

Ja, eller hem till hennes föräldrar som jag brukar svara då.

Ett svar to “Hem till henne?”

  1. aaaahh… good times in the skogsdunge….

Kommentera

