Om mina pengar och andras.

En sak som stör mig i debatter om vad staten ska hålla på med är när de som argumenterar för att staten ska spendera pengar på något tycker att det är så självklart att just deras ändamål ska prioriteras att de inte ens känner sig nödgade att argumentera för det. I senaste nummret av Situation Stockholm tycker Lasse Sonnberg att det är självklart att socialen ska köpa en ny TV till honom när hans gamla gick sönder. Jag minns vid ett annat tillfälle hur att jag såg Dennis Lyxén mena att det var självklart att det allmänna skulle sätta upp replokaler till band som ville repa i mycker högre utsträckning än vad vi gör idag. Varför Lasse ska få en TV eller olika band ska få replokaler finanserade av skattebetalarna får vi inte veta. Det är tydligen bara självklart att vi ska ta av våra gemensamma tillgångar för att detta ska bli av.

Jag säger inte att något av det ovanstående är dåligt användande av skattemedel, men jag säger att Dennis och Lasse får ta och börja argumentera för varför jag ska vara med och betala för deras TV-apparater och replokaler.

4 svar to “Om mina pengar och andras.”

  1. Du ska betala deras tv för att du är en rik översittare. That’s why.

  2. Dennis Lyxzén*
    han har väl aldrig sagt något vettigt?

  3. Jag hade tydligen stavat fel på Dennis efternamn. Jag ändrade genast. och nej, detär begränsat med vettigheter som kommer ur karlns mun, men han svängde på 90-talet!

Kommentera

