Vad är det med killar egentligen?

Jag är trots allt mediaarbetslagets ansvariga i jämställdhetsfrågor så jag tänkte sparka lite på killar också.

(återigen generaliserar jag här. det betyder alltså att jag inte tror att alla (killar och/eller tjejer) tänker såhär, men att det är ganska vanligt)

Ett av de vanligaste killmisstagsantagandena jag känner till är att killar tror att tjejer är intresserade av killars kroppar. Många killar lägger ner så mycket tid på dem att de knappt hinner göra något annat. De tränar, äter pulver, deffar och håller på. Varför undrar många tjejer. Vad är grejen med det där. Det ska jag tala om för er. Killar gör misstaget att ta ett mått för givet (som vår snickare ofta varnar för). De utgår ifrån att tjejer gillar samma sak som killar – det vill säga snygga kroppar, men se killar, det är betydligt mindre viktigt för tjejer. Om killars tränande går till överdrift och killar börjar se ut som Arnold går det över från att vara halvintressant för tjejer till att bli ett skämt. Så gör inte misstaget att gå i förväxlingsfällan. Renodla andra talanger ni har istället. Såsom att öva er på att kunna prata med tjejer. Det kräver övning det med.

Och när ni pratar med Henne – fokusera på hennes ögon…

6 svar to “Vad är det med killar egentligen?”

  1. haha, hade det varit så skulle jag aldrig haft en tjej 😉

  2. Har hört ett antal tjejer säga att dem tänder på killar med mkt muskler, så det där stämmer inte för fem öre. Kan även citera en tjejkompis som för några veckor sedan sa:
    ”… han hade inte så snyggt ansikte men hans kropp.. jag höll på att dö!”

    hej

  3. Hej, Tompa! Jag försökte ganska tydligt skriva att det självklart finns undantag till det jag skrev. Det finns säkerligen gott om tjejer som tänder på killar med stora muskler. Min erfarenhet är dock att för de flesta är muskelberg inte något ideal.

    Du kan inte generaliera utifrån ett statistiskt underlag på en person…Läs något av Karl Popper för att förstå hur jag menar. Det finns korta artiklar på nätet.

    hej!

  4. […] statistiskt underlag. (Det är för övrigt det “Tompa” gör sig skyldig till när han nedan menar att mitt inlägg inte stämmer “för fem öre”. Det kan hända att jag har fel, […]

  5. håller med dig Fredrik, men det stämmer nog mest i vissa kretsar, typ debaser for sure. men i gävle är det andra bullar =)

  6. […] Som en fortsättning på det där med hur tjejer och killar ser på sina kroppar som jag skrev om tidigare kom jag på en annan grej. Hur gick det till när homosexuella män i Paris fick bestämma hur en […]

Kommentera

