Det är inte lätt att vara kändis.

Jag åkte nyss tunnelbana med ”Howling” Pelle Almqvist i the hives. Pelle bor på Reimersholme, vilket är nära där jag bor, så man ser honom rätt ofta. Han pratade mobiltelefon på banan om sitt liv. Det var rätt intressant. ”Ähhh du vet… vi ska på turné nu i Sverige å sedan ska vi till Japan i slutet av mars. i väntan på det går jag bara runt å slår dank”, sade han med en fylld skivpåse från pet sounds (tror jag det var). Han sätter sig ner och har en grön keps på sig. Det har han tills en snubbe ska gå av banan vid Zinkensdamm. Snubben snubblar till och slår Pelle i huvudet så han tappar kepsen! Nu inser snubben vem han just slog till samtidigt som resten av vagnen inser vem det var som just fick tunnelbanestryk. Pelle blev så generad att han på random gick av tunnelbanan vid zinken, trots att jag är övertygad om att han egentligen skulle vidare till hornstull. Det är inte lätt att vara kändis alltid.

Kommentera

