Långt från kaklet.

Igår var jag på parmiddag. Eller egentligen var det inte det. Det var bara ett par där, men hela kvällen hade den där obehagliga snart-ska-paren-säga-att-det-är-dags-för-refrängen-och-gå-hem-å-ligga-vibben. Jag hade sett fram emot kvällen mycket, för det var en massa gamla Halmstadmänniskor som skulle ses. Det var trevligt och allt, men det blir aldrig riktigt någon riktig tändning när det är parmänniskor som är med. Mycket riktigt. Vid tio gick Meijk. Vid elva gick Colle och till slut stod jag där med parnusse och hennes kille samt en tjej som heter Caroline. Att hänga med Nusse och nusses kille kändes som en rätt mycket sämre lördag natt än vad jag tänkt mig.

Till slut drog jag och Caroline vidare till gamla Alladin. Om man undrar var alla snubbar med skägg runt munnen är kan jag tala om det. De är på gamla Alladin. Det var roligt att se. Mindre roligt att gå in, så det gjorde jag inte trots att jag skulle gått in gratis. Det blev lite för mycket skägg runt munnen och pendeltågsturister för vad jag kände att jag klarade av just då. Jag åkte istället pendel åt andra hållet, från stan, för att träffa Sandra. Hon valde dock att inte svara, trots att hon skulle ha koll på sin mobil (jepp, jag är sur på dig för det) så jag fick åka hem igen.

Sammanlagt kan man väl säga att lördagen, som skulle bli classic fullständigt in i kaklet och ångest i en vecka utgången med Colle, Meijk, Nusse och jag blev till en flopp. Jag har ingen ångest alls. Då vet man att man har jobbat dåligt. Nu ska jag hem till Emma. Henne kan man alltid lita på. Erika kommer också. Yes!

2 svar to “Långt från kaklet.”

  1. Så du får ta revansch 21/3 då.

Kommentera

