Folk är idioter.

När jag började jobba på min skola kände jag mig så vuxen! Äntligen skulle man slippa alla situationer som hör ungdomen till. Ingen mer mobbning, inget mer skitpratande bakom folks ryggar. Vuxna människor som gör ett vuxet arbete. Kanske det mest vuxna av alla – vi jobbar som lärare. Jag har föräldrasamtal. Du förstår ju själv hur vuxet det är. Det tog ungefär en månad innan jag togs av min föreställning om hur det var att umgås med vuxna människor som man inte känner sedan innan. Sedan förstod jag. Vuxna människor är som barn de med. De pratar skit om folk som inte är där. De till och med mobbar människor. Till och med lärare gör så. Jag fick en chock. Jag trodde det hände något när folk blev vuxna. Att man började bete sig ”vuxet” då. Det var naturligtvis naivt av mig, men jag kommer ihåg den dag jag insåg att det jag trott om ”vuxna” inte var sant.

Sedan dess var jag chockad i ungefär fem år till dess att jag insåg att inkompetens och dumhet är utbrett. Folk är helt enkelt idioter. Inom statliga myndigheter, inom skolvärlden, inom stora företag etc. beter sig folk illa och fattar obegripligt dumma beslut. Det senaste exemplet jag stött på av helt obeskrivlig dumhet står Siv Jensen för. Hon är ledare för Fremskrittspartiet i Norge. I lördags tog hon upp Malmö som varnande exempel för vad som kan hända om man tillåter invandring. Vi får veta att i Malmö har de islamiska ”sharialagarna fullständigt tagit över”. Ungefär 22% av norrmännen har detta parti som förstahandsval i politiken. Låt oss fundera lite över detta.

En lagstiftning där spöstraff och dödsdomar utfärdas för brott som otrohet, homosexualitet och konvertering från islam gäller alltså i Malmö, enligt Jensen. ”Fullständigt” också. Det är häpnandsväckande korkat sagt. 22% av norrmännen tycker att uttalanden som dessa är rimliga och väljer att rösta på vansinnet. Kanske har norrmännen sniffat lite för mycket olja eller befunnit sig på hög höjd lite för länge. Något måste det vara som gjort dem snurriga i huvudet. Eller så är det det gamla vanliga som aldrig slutar förvåna mig. Kanske är det så att folk är idioter i största allmänhet. Det är tur för norrmännen att de har oljan. De hade aldrig klarat sig utan den givet deras kollektiva mentala kapacitet.

4 svar to “Folk är idioter.”

  1. Morgonens bästa läsning… Och ja, jag är inne på blogg #9.

  2. Tack, Åsa! Kom gärna tillbaka!

  3. Nu är jag här igen.

  4. Jag ser det. Känner jag dig?

Kommentera

