”gillar att sparka på pungen”

WordPress heter blogghotellet som jag bloggar på. Att titta på statistiken är en rolig syssla som jag ägnar mig åt varje dag. Där kan man bland annat se varifrån folk som läser har kommit. Om de har klickat sig vidare från facebook eller hemsidan så kan man se det. En annan rolig sak man kan se är vad folk har använt för sökord på en sökmotor, typ google, för att hitta till bloggen. Ofta har folk sökt på mitt namn eller något som de minns att jag skrivit å så. Ganska ofta finns det dock helt absurda grejer fol har sökt på för att komma hit (man undrar ibland vad det är jag skriver eg. med tanke på att sökmotorn föreslår mina inlägg). Jag har publicerat dem ibland som ni kanske sett. Idag har följande sökord givit träffar –

”gillar att sparka på pungen”    
vad är det för fel på tjejer egentlig

Vad gäller den första är det kul att fundera över hur det här gått till. Någon har satt sig vid datorn, öpnat upp google och skrivit – ”gillar att sparka på pungen”. Personen vill alltså ha en träff på exakt den ordalydelsen. Man undrar ju om det är han som gillar att sparka på pungen eller om han vill bli sparkad på pungen eller om han gillar att ta del av andra som gillar att sparka på pungen. I vilket fall som helst är det roligt.

Sökträff nummer två är också rolig. Det är inte så roligt om det är någon som kommer ihåg att jag skrivit ett inlägg om det och vill läsa det igen. Det är däremot roligt om personen har känt precis som han (det är en han tror ni inte?) – vad är det med tjejer egentligen?! Ibland undrar man ju över det. På tal om att utbrista saker brukar Emma ofta utbrista: jag orkar inte mer! För er som känner så kan jag rekomendera orkarinte.se. Dit kan man vända sig om man just inte orkar mer och behöver hjälp med det.

För er som orkar mer önskar jag en trevlig lördagkväll! Gör inget jag inte skulle ha gjort!

Kommentera

