Det är mycket som är fel med mig.

Jag har varit i Italien flera gånger. Minst fya gånger, men troligen är det fler. Jag minns helt enkelt inte. Det är ganska läskigt att vara historialärare och ha ett minne som ett spädbarn. Jag får varje år lära om saker på nytt som jag verkligen borde kommit ihåg. Världsrekord i att glömma saker slog jag dock någon gång under hösten förra året.

Jag hade precis varit i Italien med tjejerna och satt och pratade med min exflickvän Frida på msn.

-Jaha, var Sorrento sig likt, frågade Frida.

-Har du varit där, svarade jag?

-Du skämtar, svarade hon.

– Nej, jag visste inte att du varit där, replikerade jag.

-Du är fan helt otrolig! sa hon.

Det visar sig då att jag har varit i Sorrento en gång tidigare. Tillsammans med Frida, min familj och en massa släkt! Jag hade inte en tanke på att jag gått runt i den där lilla pluttstaden tidigare. Helt sjukt och nästan lite läskigt.

Jag har verkligen inget minne. Det är något fel på mig. När jag tänker efter är det rätt mycket som är fel på mig faktiskt.

Kommentera

