John Legends trummis måste ge sig!

Jag var just på John Legend. Tror jag. Jag tror det var namnet som stod på affischen i alla fall. Det kan också ha varit [trummisens namn]. Amerikanska trummisar har ju en tendens att spela sönder allt. Jag har hört Alicia Keyes live. Eller så kompade hon sin amerikanska trummis. Vilket det var är fortfarande oklart. Amerikanska trummisar slår på allt de ha framför sig. Gärna samtidigt och gärna så mycket att det aldrig är fråga om ett komp; utan alltid ett enda långt fill in. Låt efter låt. Att ingen säger ifrån är helt otroligt. Det kan låta typ: I (dragadagagagadishdisdishdish) L (dish dish dish) O (dadadadudududidididododo) V (dishdis) E (drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrdish) you baby. I låt efter låt…Tagga ner för satan!

Roligt ett: Man skäms alltid över att vara vit på svarta spelningar. Alla på scenen är svarta, utom två riktiga white dudes, som försöker se coola ut med soulglasögon, men det funkar inte och jag skäms.

Roligt två. Ledgend tog upp en tjej på scenen som dansade med honom i en låt. Efter låten följde följande konversation:

Ledgend: What’s your name, baby?

Brud: captuulia (något helt obegripligt i alla fall)

Ledgend: ok. Give it up for…(va fan sa hon)….yeah!

Mycket roligt och bra.

Nu ska jag rätta prov. Nine to go E06a.

7 svar to “John Legends trummis måste ge sig!”

  1. ok, jag är tillbaka och kan trakassera dig och bloggen igen. 🙂 gud vad du hunnit skriva mycket. jag får läsa i kapp nästa semester.

    hur många miljoner amerikanska trummisar generaliserar du om här egentligen? lär ju finnas ett gäng. spelar inte de flesta trummisar dessutom nåt annat instrument också? jag är ju lite av en trummis-groupie (som du kanske minns trots dåligt minne), så sånt här är naturligtvis mycket intressant för mig att veta.

    natti!

    PS. jag har jetlag nu vilket känns som om jag är full. sjukt underligt.

  2. Det är en kultur för amerikanska trummisar att spela sådär. framförallt R’n B-trummisar spelar så att man inte tror det är sant. lyssna noga nästa gång du hör en stor soul- eller R’n B-stjärna – Beyonce eller whoever. det är ett vanligt fenomen. Inte är väl du full Sofe? Inte på en vardag! Det kan jag väl aldrig tro…

    five to go

  3. undviker all typ av RnB sedan jag var 20 typ.

    nej ibland funderar jag på att sluta va full vissa vardagar, men sen kommer jag fram till att jag hellre slutar dricka på helgerna i så fall. sjukt mycket roligare när man har en rolig oplanerad tisdagsfylla, än en slentrianmässig lördagsberusning. eller vad tycker du?

  4. Jag vet inte…Jag brukar tycka det är jobbigt att vara bakis på jobbet. Det känns mindre ok i min bransch än din dessutom. Jag håller dock med – spontandrickande på vardagar brukar kunna bli riktigt bra.

  5. ok nu menade jag ju inte kalasfyllor med påföljande bakfylla på vardagar vecka efter vecka. men som princip – det kan ju bli väldigt förutsägbart o trist på helgen.

  6. henrik madan Says:

    Roligt 1: du kan inte stava till LEGEND
    hahahaha

  7. Tror du det beror på att jag inte kan stava lika bra som jag just gjorde i rubriken eller tror du att tryckfelsnisse varit framme?

Kommentera

