Bete dig inte som en idiot med rutan nere!

En dag för något halvår sedan hängde jag och Sanna Lindholm/ström eller whatever hon heter i hennes skruttibangbang till volvo. En tant gick förbi och av något orimligt, oförsvarbart skäl blev jag irriterad på tanten och hennes hund. När hon precis tar sig förbi bilen utbrister jag något som jag knappt vågar erkänna, men det kan ha varit något i stil med fy f** ****** äcklig k******! Grejen är att man får faktiskt göra så i ett slutet sällskap. Jag framstår i och för sig som en idiot, men ändå. Malmöpolisernas famösa blatteuttalanden var djupt klandervärda och de gör dem till uppenbart olämpliga poliser, men jag tycker inte de ska åtalas för något de sagt i ett slutet sällskap. Man bör dock först kolla om fönstret är stängt och sällskapet så att säga slutet innan man häver ur sig olämpligheter mot tanter(och invandrarkillar med eller utan sten i handen). Det hade jag inte och det var det inte…

Häromdagen var det dags igen. Jag och Magnus var i Vårby gård och skulle backa med bilen. I vägen stod en liten tant. ”Akta på dig kärringjävel!” utbrast en stressad Magnus – med öppen ruta såklart…

Ergo – kontrollera att rutan är stängd innan du börjar häva ur dig okvädningsord mot folk i trafiken. Förr eller senare kommer du få en rak höger genom rutan av uppretad pensionär och/eller uppretad hund. Sanna kan ju inte alltid vara där, sitta i vägen och skydda oss.

Kommentera

