En upplevelse bättre än sex.

Jag har varit i studion fram till nu. Det finns få saker som är så belönande som att lägga spår på rullbandaren och bygga en låt. Det är verkligen bland det bästa jag vet att ställa nivåer och trycka rec.

Bandet rullar igång med den röda knappen tänd och ingångsnivåerna hoppar på led-mätarna. Man får det man tidigare har lagt uppselat samtidigt som man lägger nästa grej. Om det svänger, eller blir tungt, eller bara låter bra känner man sig som värsta rockstjärnan! Allt har man gjort själv – låten, arrangemanget, texten och slutligen spelar man in alla instrument. Tiden rinner iväg och helt plötsligt bara måste man åka hem för att man ska sova trots att man inte vill. Som ett barn vill man bara lyssna en gång till på vad man gjort eller bara lägga en sak till eller bara höra hur det låter i monitorerna eller bara testa den här effekten eller instrumentet för att se vad som händer med låten. Det blir mycket Alfons Åberg när man inte vill åka hem.

Om du inte förstår vad jag pratar om så tänk på det som att ha sex timme ut och timme in utan att det blir tråkigt. Jag ska sluta ligga. Min studio är den bästa älskarinnan jag någonsin haft.

                                                                                                     Tascam

                                                                                                          Tascam MSR-24, dearest love.

4 svar to “En upplevelse bättre än sex.”

  1. Hahahaha,, tänk befria världen från sex,
    dela ut gitarrer till alla!

  2. Jag är sponsrad av Vatikanstaten, men säg inget!

  3. Ha ha ha – men jag som inte kan dela din studioupplevelse måste dock fortsätta göra det som jag tycker om mest (och timme ut, och timme in är kanske en överdrift men hey – man får väl ta det i omgångar): Knulla.

  4. Katthataren Says:

    Nu känns det som att jag inte förstår dig längre. Hej då.

Kommentera

