Jag är svartsjuk på mig.

Jag har ju blivit anklagad på bloggen för att vara både självgod och narcissistisk. Jag har lite svårt att se att det skulle vara på det sättet. Jag menar – det finns ju helt enkelt bättre och sämre människor. Jag är en bättre människa. Jag är bättre än de flesta. Förmodligen bättre än alla. Det är inte många jag mött som är bättre än jag. Jag kan på rak arm bara komma på en. Det påverkar mig naturligtvis. Till exempel på så sätt att det blir svårt för mig att komma på argument för att umgås med andra människor. Jag har det ju så bra med mig själv!

Ibland när jag ska gå och lägga mig får jag ångest . Det känns så onödigt att sova. På så sätt kan jag ju inte umgås med mig på flera timmar! I någon mån är det ju fråga om helt bortkastad tid. Det är så skönt att vakna upp på mornarna. tänk dig själv att vakna upp med mig! jag är avundsjuk på mig. Ibland blir jag till och med svartsjuk på människor som umgås med mig. Det tar ju tid från mig själv!

En annan grej som är bra med mig är att jag, trots mitt överläge på snart sagt alla plan, kombinerar detta med en vitt omfattande ödmjukhet. Det är inte lätt vill jag lova.

Nej, nu är det dags att sätta mig ett tag med min första bok. Jag jobbar med arbetstiteln ”människor som mött mig”. Det kommer bli en försäljningssuccé tror jag. Har du tur kanske du får vara med.

13 svar to “Jag är svartsjuk på mig.”

  1. Galet kul, Fredrik :o)

  2. Asg, härligt med självkänsla!

  3. Katthataren Says:

    Varför inte kalla den ”Män som hatar kvinnor och alla andra utom sig själva”?

  4. jag hatar inte kvinnor. Jag ser bara ner på dem, precis som alla andra människor. ”Man som hatar alla andra utom sig själv med goda skäl därför” Vad tror du om den? Lite lång kanske…

  5. Galning! 😉

  6. du hatar mig fredrik

  7. det gör jag INTE, and you know it.

  8. njaaae asså.. 😥

  9. Skönt med en sån otrolig självdistans…:-)

  10. Hej Fredrik

    En fråga: Den här människan du mött som är bättre än du. Det måste vara jag va? Jag har svårt att se vem det annars skulle vara.

    From one narcissist to another

  11. Nej, Fredrik. Det är inte du. Det är Lisa Ekevärn. Hon är fan bättre än jag.

  12. […] Det får bli en delad förstaplats här. Modeblogginlägget tycker jag fortfarande är roligt. Inte minst bilden med minen på. Roligt är också när jag håller på med min första bok: människor som mött mig.  […]

Kommentera

