The paining gardner of Chinese juicer on the rocks.

Ikväll var jag på The paining gardner of Chinese juicer on the rocks. Det är ett Kinaställe som jag varit på flera gånger. Det händer då och då att jag och min bästa toodie (tjejkompis) äter där. Erika och Jonna var med också. Två saker är värda att prata om här. För det första hade vi en diskussion om vilket värde det har att gifta sig. Emma menade att hon inte ville skaffa barn med någon som inte ville gifta sig med henne. Erika var inne på samma linje, medan jag och Jonna trodde att de tänkte in någonslags trygghet i ett giftemål som vi menade inte fanns. Om ett förhållande blir dåligt kommer inte ett på skrivet papper kunna göra något åt den saken.

Den andra saken värd att minnas var när Erika funderade över sina bästa löpsedlar. På odiskutabel första plats kom en som handlade om en snöstorm år 2006. Det hade snöat så mycket att det tog folk flera timmar extra att komma hem från jobbet och det var totalt kaos överallt. På en löpsedel dagen efter fanns en bild på en kvinna som såg sur ut. Tydligen hade hon fastnat på en av stockholms broar och rubriken löd: – Jag tvingades bajsa på Essingebron!

5 svar to “The paining gardner of Chinese juicer on the rocks.”

  1. Haha, bajsa på Essingebron, det är ju en sån där typisk sak som alla gör men som ingen berättar om. Som att peta i näsan. Typ.

  2. Jag petar inte i näsan. Jag bajsar inte heller. är det
    a) normalt
    b) onormalt
    c) oväntat

  3. d) osant

  4. Det är jätte- jätteonormalt faktiskt. Du borde gå till doktorn.

  5. Haha. Jag visste att det var great-blogg-material. Däremot missade du att ta med dagens Aftonbladet: ”Ryssland rasar över Tingelinglåten”.

Kommentera

