Varför hatar alla mig?

Häromdagen hämtade jag ut min nya virveltrumma från nått bussbolag som skickade den till mig. Väl framme i kassan undrade kvinnan vad jag hette.

– Fredrik, sa jag

– Filip, sa hon?

– Nej, Fredrik, sa jag.

Jag hatar att komma från Halmstad. Jag är handikappad. Ingen hör vad jag säger och alla hatar mig.

5 svar to “Varför hatar alla mig?”

  1. Hej Fredrik,
    var stolt över din dialekt…det finns ingen som kan säga tourta (tårta) eller kouav (korv) som vi…
    Snart dags att ta på sig finschjourtan och heja hau-be-kau

  2. Jag måste erkänna en sak. Jag förstår aldrig vad du säger. Har inte fattat ett ord du sagt, någonsin. Jag var bara med dig för att vara snäll eftersom jag trodde att du var utvecklingsstörd. Vem är du egentligen??

  3. ok, ja de är ju bättre att du är med mig för att du tror att jag är utvecklingsstörd än att mina föräldrar har köpt dig som kompis. Så trodde jag det var.

  4. Mina kollegor älskar när jag säger ord som sju, sjuk, sjunga… När jag väl gjort de så skrattar de. Högt. Kallt. Elakt. I don´t know why men det får mig att känna mig… udda.

    I går var jag på två möten. Den första frågade om jag var från Gotland. Den andra om jag var från Göteborg.- Näj, jae e frrrrån Haaaamsta, svarade jag då. För även om dialekten suger hästballe så vill jag ju inte dessutom anklagas för att vara en lögnare. Halmstadsbo OCH lögnare. Där går ändå gränsen.

  5. Det är hundra resor värre att komma från Stockholm och åka var som helst utanför Stockholm.

    I Skellefteå igår:

    – Ja, asså, tjeenare hur e leget eller? Jag knegar i STOCKHOLM! Vill du köpa?

    – He vete fan.

Kommentera

