Emma har förlorat vettet

bild1492

Jag har en kompis som heter Emma. Hon är krullhårig och dum i huvudet. I själva verket är hon faktiskt helt störd. Förra veckan hade hon vinterkräksjukan, vilket gjorde henne ännu mer störd än vanligt. Under den här perioden tyckte Emma att det var normalt att göra ett collage till mig. Ni vet – ett sånt som massmördare gör. Jag bifogar det hela nedan. I sin feber-spyyra sitter hon alltså och klipper och klistrar ihop ett collage som är helt obegripligt och mycket förvirrat. När jag kom hem till min lägenhet och såg vad hon gjort insåg jag att det var dags att ta det oundvikliga steget och spärra in Emma på mentalsjukhus. Jag och Erika fick helt enkelt ordna en s.k. intervention med Emma för att förklara att hon är sinnessjuk. Allt var känslomässigt påfrestande, men helt nödvändigt. Anyways här är collaget bifogat. Ni förstår ju själva

.bild1481

2 svar to “Emma har förlorat vettet”

  1. Den riktiga Emmot Says:

    Jag tänker inte ens bemöta detta högst personliga och djupt låga påhopp med ett aggressivt svar, det vore att förära påhoppet oförtjänad uppmärksamhet.

  2. Den riktiga Emmot Says:

    Och ja, något kan visst vara ”djupt lågt”. Det säger väl sig självt?

Kommentera

