Jag hoppas du mår bra.

Det står en drink på golvet. Den var säkert godare inatt än nu. Vad är grejen med efterfester? När ska man lära sig att drinkar på baccardi och fun light vid tretiden är en dålig idé. Jag hörde Emma åka hem nyss. Hon sov på soffan. Det var en bra idé. Jag hade inte velat ha henne gåendes hem i hennes tretillstånd. Innan dess var det emellertid vansinnigt trevligt! Det blev ett kul gäng – systrarna Mollberg, systrarna Brantsjö jag och Nicke Grundberg.

Jag minns det som att jag hörde musiken framifrån, men den var som tyst och jag fokuserade helt på din röst som kom från sidan. Det var som att jag hörde den på ett helt annat sätt inatt, vilket troligen var andra gången jag hörde låten.

Do you talk in the middle of Seinfeld?
Do you read more than two books a month?
Do you get racist or sexist when you’ve had a few?
Is it fine if I make more money than you?

– sjöng du för mig.

Jag hoppas du mår bra.

2 svar to “Jag hoppas du mår bra.”

  1. tack för spriten… jag behövde den. verkligen. 🙂

  2. var så god soffipropp! mina grannar behövde ljudvolymen.

Kommentera

