Surtårta på citronmuffin

Häromdagen var jag på middag hos min kompis Lina och hennes orimligt sympatiska kille Robert. Hans polare, som jag träffade på en fest en gång, är lika trevliga de. Ganska nyligen var de i Tyskland och hälsade på hon någon kompis till dem varpå en svensk bloggare som heter något med muffin…citronmuffin kanske? var med. Hur som helst hade killarna gått på en middag med tyskpolarna och den här svenska bloggaren. Under hela middagen ser bloggaren sur ut och går tidigt. Efteråt skriver hon på bloggen om hur tråkiga snubbarna var – vilka tråkiga frågor de ställde etc. Robban är skön så han sket i det, men jag tyckte det var osympatiskt.

Vad är grejen med människor som inte bjuder till och förväntar sig att andra ska hålla igång intressanta diskussioner? Så jävla oskönt! Att ha attityden ”kom och underhåll mig” medan man själv inte släpper till för fem öre. Som någonslags superstjärnediva. Efter ett tag tar ju frågebatteriet slut för vilken skicklig konversatör som helst. Nej, citronmuffin, du får dagens tårta gjord på sur grädde rakt i fejjan!

Kommentera

