Vad är det med läkarnas extensiva användning av plasthandskar?

Nu när jag ändå är inne på sjukhus och den regionen av kroppen man sitter på. Vad är det med att läkare på akutsjukhusen prompt ska stoppa upp sina fingrar i rumpan på sina patienter? Nuförtiden är jag konsekvent orolig när jag ska ta mig till ett sjukhus för att till exempel klaga på att jag har ont i halsen eller så. Innan man har hunnit avsluta meningen har plasthandskarna snärtats på och byxorna åkt av. På riktigt – vad är grejen med detta?

Här kommer topplistan på saker man ska söka för om man vill ha rektum undersökt.

1. Ont i ryggen

2. Ont i magen

3. Ont i blindtarmen

4. Problem i munnen

5. Samt, naturligtvis, om du på eget bevåg stoppat upp saker från fel håll som inte kommer ut. Om du någon gång stoppar upp en skalad lök eller en diskborste (autentiska exempel båda två) i rumpan – gör dig själv en tjänst och hitta inte på en story för hur den kommit dit som har att göra med matlagning eller diskning. Bara säg som det är: Jag har en lök i rumpan kan ni inte vara snälla och ta ut den?

Du skulle bli förvånad hur mycket av våra skattepengar som går åt till att plocka ut saker ur folks rumpor. Prata med valfri läkare om det får du se!

Kommentera

