Tre elevsaker med bonus

1. Fejsrejpad. Om någon tagit sig in på ens facebooksida och skrivit dit en lustig och opåkallad status har man blivit fejsrejpad. Någon har våldtagit ens status på facebook alltså.

2. DU kan vara en tunnelbana! Om jag säger till en klass att de ska ta tunnelbanan x för att ta sig till studiebesöket kan man lätt få på sig DU är en tunnelbana. Eller – läs boken sidan x-y imorgon. – DU kan vara en bok!

Ni förstår grejen.

3. Skoja inte! (man höjer tonläget på rösten på den sista stavelsen). Kan användas nästan hela tiden, vilket det också gör (skoja inte att det gör!)

bonus: Fotbollstrean har också fått mig att upptäcka Lilla al-fadji. Roligaste klippet finns här. ”I Sverige har vi något som heter fuck yuu!” Priceless…

4 svar to “Tre elevsaker med bonus”

  1. DU är en bonus!

  2. inte DU skojar inte. Utan : Skoja inte!
    Du måste lära dig fredrik.

  3. förlåt, Emmot! Jag blandade ihop med vad min kompis Emma sade, tror jag…

    p.s. Sluta hata!

  4. DU blandar ihop!

Kommentera

