Om homosexuella relationer

Ja jag vet. Nu är jag där igen på det där med homosexualitet, men den här gången är det på allvar.

Det finns framförallt två företeelser i den homosexuella världen jag fascineras över. Det ena är den förhållandevis stora åldersskillnaden mellan många par. Exempelvis är ju Rickard Wolf tilsammans med en 30 år yngre man. Det finns massor av liknande exempel. Hur kommer detta sig? Den enda rimliga förklaringen jag kan komma på är att det finns färre att välja på och därför tvingas lite udda kombinationer fram.

Den andra grejen är också märklig. Vad är det med att många i gayvärlden har sex med så fantastiskt många att det i gayvärlden ofta är så att ”alla har legat med alla”. Det kan ju inte vara en genetisk sak – alltså är det något som man skolas in i. Med risk för att låta som Alf Svensson undrar jag lite vad som händer med kärleken när man har haft sex med hundratals människor. Jag vet hur jag mår när det varit lite för många av den varan på lite för kort tid. Att göra det till en livsstil skulle jag nog inte klara av. Så, om det inte är ett genetiskt beting är det alltså det extensiva sexandet något man gjort till norm i gayvärlden alldeles på egen hand. Jag undrar varför.

8 svar to “Om homosexuella relationer”

  1. dom vill ha lammkött. Som alla andra män ^^

  2. det förklarar ju bara det ena ledet i relationen…

  3. Lars Berghagen Says:

    Ojoj, här generaliseras det och döms hejvilt… Känner mig nästan radikal jämfört med dig Alf Svensson.

    Kära hälsningar,
    Lars

  4. du använder ordet ”generaliseing” som om det vore ett skällsord. Du har inte följt bloggen märker jag. sök på ord som ”generelisering”, ”generalisera” etc. och återkom sen.

    lycka till!

  5. plus…vad är det som är dömande, Lasse?

  6. Lars Berghagen Says:

    Citat:
    ”det extensiva sexandet något man gjort till norm i gayvärlden”
    och
    ”undrar jag lite vad som händer med kärleken när man har haft sex med hundratals människor.”

    Slutsats: Alla homosexuella är lössläppta känslomässigt bedövade människor som har sex med allt som rör sig.

    Inget generaliserande med det.

  7. då undrar jag :

    1. Tror du att en majoritet av gayvärldsfolket skulle opponera mot min beskrivning? Det tror inte jag.

    2. Vad tror du händer med möjligheten att tycka om någon på djupet när man har tyckt om så många på ytan? Jag vet, som sagt, hur jag själv blir när jag haft sex med alltför många på alltför kort tid. Jag blir äcklad av mig själv och tror att det inte ska kunna bli någon mer kärlek för mig. Jag blir känslomässigt förstörd helt enkelt. Skulle det vara annorlunda med den känslomässiga biten för att man gillar människor av samma kön? Det tror jag inte heller.

    Din slutsats är inte logiskt korrekt heller. Jag säger inte alla, men jag säge ratt det är vanligare att homosexuella har sex med många partners. Jag är rätt övertygad om att jag har rätt i det generellt sett. Den känslomässiga bedövningen korrelerar med att ha sex med många – inte til att vara homosexuell.

    Det är klart det är generaliserande! Det är heller inget att vara rädd för, som jag skrivit ungefär tio gånger tidigare i bloggen.
    Det går inte att föra en vettig samhällsdebatt utan att generalisera. Generaliseringar tillåter oss att prata om vad majoriteten i en grupp gör. Det betyder inte att det är ointressant vad minoriteten gör eller tycker.

    Skulle vi vara emot generaliseringar skulle till exempel all politik bli omöjlig eftersom den bygger på beslut som gäller alla.

  8. Lars Berghagen Says:

    DU kan vara homosexuell!

Kommentera

