Anyone for proletär världsrevolution och klasskamp i Sverige?

Läs hela affischen noga. Allt är roligt.

Bild040

Världsrevolution? folkkriget? maoistforum.se? Vänskapsföreningen Sverige – det nya Peru?

3 svar to “Anyone for proletär världsrevolution och klasskamp i Sverige?”

  1. Skratta eller asgarva? Jag tittade lite på maoistisktforum.se och tydligen bedriver de svenska maoisterna sitt folkkrig bla genom att försöka stoppa davis cup matchen mellan Sverige och Israel. Bland aktivisterna fanns nämligen ”… sympatisörer till Folkkriget i Peru, som höjde den röda fanan med hammaren och skäran där den hör hemma, d.v.s. mitt i kampen…”

    Utan att raljera alltför mycket kan man väl säga att folkkriget inte verkar alltför blodigt här hemma i Sverige…

    Nu ska jag försöka använda ordet folkkrig minst en gång per dag!

  2. Jag stödjer dig i ditt uppsåt, kamrat!

  3. FAN, jag skulle ha velat gå. Too bad att det hinner byggas upp några inlægg innan jag læser din blogg, Fredrik!

Kommentera

