Meet the parents

Det har varit studiohelg. Jag har tagit sönder en dator. Dan har lagat den genom att dra ut sladden och sätta i den igen. Han är ett geni den där Dan.

Innan dess träffade jag Selmas föräldrar. Det är alltid en rätt märklig grej att träffa flickvännens föräldrar för första gången. Framförallt tycker jag det är jobbigt med pappan. Pappa Stellan visade sig vara en skön gubbe med skägg runt munnen. Jag har hört andra människor kalla ett sådant skägg för fittskägg, men det skulle jag aldrig göra. Han skrattade högt och var easy going liksom.

Mitt problem med att hälsa på pappan till ens flickvän är ungefär samma som jag har med att gå fram till tjejer på krogen. Hur fyndig man än är står det ändå – ”Hej, vill du ligga med mig?”  inom parantes. När man hälsar på pappa-Selma här jag mig själv säga ”Hej! Fredrik heter jag”, men inom parantes står det – ”hej! det är jag som knullar din dotter nuförtiden.” Jag vet inte om Stellan tänkte något sådant. Det gjorde han säkert inte. Kanske bara är jag som är helt störd. Det vore ju i så fall inte första gången.

Ett svar to “Meet the parents”

  1. Hoppas att pappa Stellan aldrig läser detta. Då kan du ju ansöka till Heliga korsets brödraskap direkt. Lycka till!

Kommentera

