Är du en dubbeldippare?

Av något märkligt skäl hör jag ofta diskussionen om dubbeldippandets rimlighet föras som om det vore en tvistefråga där det fanns ungefär lika goda skäl för ena eller andra sidan. Det gör det inte. Att dubbeldippa (d.v.s. dippa ett objekt i en dippskål, bita av en tugga för att sedan stoppa ner objektet i skålen igen) är vidrigt och måste stävjas! Det man gör när man dubbeldippar är att tillföra tusentals bakterier och eventuellt någon form av virus direkt i dippskålen, vilket naturligtvis är helt förkastligt. Nästa gång du är sugen på att dubbeldippa kan du väl lika gärna spotta direkt i skålen alternativt rakt i ansiktet på dina enkeldippande medmänniskor. Som jag ser det är det ungefär lika trevligt som att dubbeldippa.

Om du är en dubbeldippare – sluta genast!!

6 svar to “Är du en dubbeldippare?”

  1. Vetenskap när den är som sämst! Fy fan vilket uselt test! De dubbeldippade EN gång och hittade gott om bakterier! Som om det är det som händer på en fest med en gigantisk skål med dipp. Där dippas det massor av gånger – thus giving the bowl a hell of a lot more bacteria than this fake science test!

    fetbusted by the maste of science Magister Pettersson.

  2. Haha, det här är ett känsligt ämne märker jag?
    Sen är det klart att det stämmer, de tar ju upp detta i Seinfeld så det är självklart att det är fel att dubbeldippa!

  3. oouff, jag dippar minst två gånger… minst.. ibland kan jag ha en liten smula och använda den som ursäkt för att föra tumme o pekfinger in i byttan…

  4. Att använda verbet ”föra” får mig att tänka på sexualundervisningen i skolan. Jag minns tydligt att ”penis förs in i slida”. Totalt avsexualiserat förs det ena in i det andra – som av en osynlig hand.

    Lika sexig är du Hani när du för in dina fingrar i en allmän dippskål. Du får ingen kram nästa gång!

Kommentera

