kräkcravings på 80-årig tant.

Idag när jag skulle åka till skolan satt jag och lyssnade på musik, men var tvungen att sätta på paus för att lyssna till ett gräl mellan ett pensionärspar i 80-årsåldern. Tanten verkade inte helt frisk i huvudet, men ganska vass ändå. Den stackars gubben hunsades och bland annat refererades det till en rättegång. ”Om du inte blablabla drar jag dig till rätten och jag kommer vinna precis som förra gången”. Friskt förhållande verkligen. Sedan var det dags för min släng av sleven.

På bussen satte jag mig som vanligt på sätet näst längst fram. Jag gör det eftersom jag lätt mår illa när jag åker buss. När tanten och gubben gick på bad tanten mig flytta på mig så hon och hennes man kunde sitta där.

– Det där är handikapplatser, upplyste hon mig om, får jag och min man sitta där?

– Självklart, sa jag och reste på mig för att sätta mig på singelsätet längst fram.

– Det där är också en handikapplats, svarade tanten i samma ton som hon använt när hon gnällt på sin gubbe innan. Uppenbarligen bara för att jävlas. Det kan inte finnas något annat skäl till den kommentaren. 

– Jo, jag vet det, men jag mår lätt illa om jag sitter längre bak.

– Det är inget handikapp.

– Jag är medveten om det. Du kanske hellre vill att jag kräks i din nacke än sitter här framme?

– Jag kan kräkas i ditt ansikte om du vill (!)

– ok. Du är en idiot. Vilken typ av psykiskt störning har du? (jag började fundera på om jag skulle vara rädd för en kniv i nacken)

– Det kanske är du som har en psykisk störning. (tanten lutar sig fram mot mig som om hon ville slåss.)

– Du är dum i huvudet. Vår konversation är avslutad, sa jag och satte på musiken igen. Inte så moget kanske, men jag har aldrig tidigare känt att jag vill slå en kvinna över 80 år på käften, så jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera situationen.

När de hoppat av fick jag stöd av busschauffören.

– Bry dig inte om dem, sa han. De har gjort bråkandet till en konstart. Låt det inte förstöra dagen.

– Inte en chans sa jag, jag tycker redan att det hela är roligt.

Nästa gång jag ser henne ska jag anstränga mig för att kräkas på henne. Helst i ansiktet. Jävla kärring.

6 svar to “kräkcravings på 80-årig tant.”

  1. Fan vad sjukt. Är folk på det sättet? Jag önskar att jag träffade en 80-åring som hotar med att kräkas mig i ansiktet.

  2. ja, sådär i efterskott känns det som det roligaste i det hela faktiskt.

  3. Sätet längst fram i bussen är inte en handikapplats. Vilken jävla handikappad männscha kan klättra upp där en meter upp i luften bakom chauffören?? Om du inte menar platsen till höger om chauffören (vilket jag nu förstår att du gör eftersom du mycket tydligt skrev singelplatsen, jag är lite bränd/puckad/cp/handikappad som inte förstod detta. Gud vad jag skäms över det nu och önskar att jag inte skrev det. Men man kan ju inte ta tillbaka det man skriver på internet för det finns kvar för alltid. Hör du det? ALLTID!!!!!). Hej då. Tack.

  4. Du är störd. Jag fattar inget. Ska jag kräkas dig i ansiktet?

  5. Ja, helst.

  6. Hahahahaha måste vara det roligaste jag hört i år! Skulle betalat pengar för att få se det där!

Kommentera

