Om att tycka om Selma/madgubben

Det är en stor sak att öppna upp ens inre för en annan människa. Det gör en sårbar. Samtidigt som det är helt nödvändigt att släppa in den man är tillsammans med för att man ska komma någonvart i förhållandet. Man kan bara tycka om det man ser och om det man erbjuds är en liten och väl bevakad del är det bara det man kan tycka om. Man måste våga för att vinna som du brukar säga.

Ibland är det så att man hittar på saker som inte finns och ju mer man tänker på det desto mer bevis får man för att det är så. Det är som med politik. Fakta som stämmer in med det som man bestämt är rätt tar man till sig och skjuter bort det andra. Precis som inom politiken hamnar man därför ibland snett.

Det går inte att hitta på saker som inte finns eller gissa vad den andra tycker. Man måste fråga. Det var modigt och bra att du frågade. Det var tur att du inte förstått hur mycket jag tycker om dig, men nu vet du det, paj!

Jag är gärna sårbar med dig. Jag ger dig möjligheten att förstöra mig. Det är ingen möjlighet jag ger bort lättvindigt. Faktum är att jag egentligen inte ger bort den rätten alls. Du har tagit den ifrån mig utan att jag har kunnat välja. Fort gick det också! Jag tycker väldigt mycket om dig!

Framförallt gör jag det när du drar ut öronen och ser ut som madgubben. Du är verkligen jätteful när du gör det! Puss på dig!

Selma?

Selma?

Kommentera

