En dag av smärta och irritation

MMR åkte till Örebro idag för att hämta hem ett nytt mixerbord. Det var grymt, så vi köpte det. Tanken var att jag skulle hem till min gamla kollega sedan på kvällen och redan i Örebro började jag känna mig stressad inför detta. Egentligen skulle vi åkt förbi en annan snubbes studio i Örebro, men det hann vi inte. Jag satt och stressade i bilen för att jag visste att vi skulle bli sena. Väl i Vårby gård slängde vi in bordet och jag sprang till tunnelbanan. 8 minuter stod det på skylten…vad är det här`Sovjetunionen eller, tänkte jag. Jag tänkte åka direkt till festen, men eftersom John inte svarade hoppade jag av i Hornstull för att springa hem och kolla hans adress. Sedan sprang jag tillbaka för att hoppa på banan på väg mot centralen. 8 minuter….(ARRRGHHH!) Väl på den in mot T-centralen messade jag Selma ”Vilken pendel ska jag hoppa på för att komma till Sollentuna. Blixtsnabbt fick jag svaret – Bålsta eller Märsta. På T-centralen sprang jag från tunnelbanan till pendeltågen. Det första tåget gick mot Bålsta om….20 MINUTER!!!! ARRRRGGHHHHH!! (samtidigt fick jag veta att Sverige låg under mot Rövdanmark) Selma väntade vid Karlberg när tåget kom dit. Vi åkte några stationer tills Selma tänkte att det kanske var bäst att titta så det där tåget verkligen gick till Sollentuna. Det gjorde det inte… Nu orkade jag inte mer Så vi hoppade av i Spånga och åkte hem igen. Tur att jag stressat en hel dag från Örebro för att inte göra ett skit. Nu har jag istället ätit mat med Semlan och vi ska gå och lägga oss nu. Det är Lördag. Jag kan lika gärna dö.

Kommentera

