Shut the fuck up.

Ofta när jag berättar hur jag gjorde lumpen får jag lite lätt nervärderande kommentarer och uppsyner av de jag talar med. Jag förstår på dem att de inte vet vad de talar om.

Jag gjorde lumpen i arméns musikkår. Det är en av försvarets värnpliktiga musikkårer. Det är den bästa av dem. Av ungefär 100 sökande blev 1998 åtta slagverkare antagna. Ofta har människor gjort lumpen i någon skyttepluton eller något annat löjligt. Arméns musikkår har röda baskrar på sig när den har uniform p-90. Det innebär att den är ett elitförband – det är de som har röda baskrar. Hade du en röd basker på dig i lumpen? Gick du baskermarschen? Om inte – shut the fuck up. Har du sett arméns musikkår? Om inte shut the fuck up. Jag gick längst ut till vänster. Jag har aldrig sett så många människor springa åt sidan som när jag har gått emot dem med en musikkår i ryggen. Vi får lära oss att inte bry oss om folk som står i vägen. De får flytta på sig. Det gör de också.

Hade du två turnébussar i lumpen? Gjorde du över 150 offentliga framträdanden? Var du utomlands flera gånger? Var du i globen och gjorde något? Gjorde du privata och offentliga spelningar med kungen och hans familj? Om inte – shut the fuck up.

Arméns musikkår

4 svar to “Shut the fuck up.”

  1. Jag tycker ändå att det är löjligt. Ska du försvara Sverige med ett valthorn?

  2. Hallå, jag spelade altoboe i lumpen och åkte på fetaste band camp. Eat this:

    Hade du två turnébussar i lumpen?
    -Nej, men ascoola Panther-gympaskor.

    Gjorde du över 150 offentliga framträdanden?
    -Ja, i Haninge centrum men ingen kom.

    Var du utomlands flera gånger?
    -Ja, på semester i Danmark varje sommar sen jag var 8.

    Var du i globen och gjorde något?
    -Ja, städade efter Holiday on Ice. Fick hundra spänn.

    Gjorde du privata och offentliga spelningar med kungen och hans familj?
    -Typ varje tisdag eftermiddag privat, och varje fredag kväll offentligt.

  3. Magnus – Nej, jag har ak5:an på ryggen. det ser ut ungefär som när bruce springsteen hänger gitarren där förutom att jag är mycket farligare och coolare.

    Glenn: Du verkar ha lite väl mycket fritid.

Kommentera

