TG – vi bryr oss verkligen inte.

Jag har varit på konferens i Öregrund i två dagar. Det var för övrigt de två sista dagarna det här läsåret. Det betyder i sin tur att jag från och med för någon timme sedan har två månaders semester! Eat that sucker!

Som vanligt handlade det om att spåna vidare på hur vi ska kunna få fler elever att välja vår eminenta skola. Efter ett tag spårade det ur när vi skulle fundera ut slogans. Någon kom på att man kanske skulle köra en ironisk kampanj. Själv tycker jag det är smått genialt, men det skulle aldrig gå att genomföra tror jag. Här kommer listan på de roligaste antislogansen (det heter så):

T Gymnasium:

-Helt ok!

– we couldn’t care less.

– Det kunde ha varit värre.

-Vi bryr oss lite mindre.

-We’re only in it for the money. (alla i skolvärlden fattar den)

– Du kunde gjort ett sämre val.

– och?

4 svar to “TG – vi bryr oss verkligen inte.”

  1. Lätt —> ”Du kunde gjort ett sämre val.”

  2. Tack, Snatte för din insats!

  3. Coolaste eleven på TG Says:

    Jag tycker att ironi funkar jättebra. Man behöver kunna skratta åt skolan!

  4. jag håller med, men tror inte alla gör det. till exempel inte skolledningen…

Kommentera

