Har du bott på Kungsholmen?

Imorgon åker jag till London! Troligen blir det väl svårt att blogga därifrån eftersom de inte har fått internet där ännu. Jag kompenserar genom att blåsa på med fyra inlägg på raken.

Idag gick jag i a f med tofflan (en tax) och semlan (en människa) på Kungsholmen för att hämta mitt nya pass. Det är helt galet vad tid det tar att hålla på med det där. Först får man vänta femkvart på att få det gjort, sedan får man vänta en halvtimme bara för att hämta ut det. Tänk på att det tar fem arbetsdagar för dem att göra det, så kolla i tid om ditt gamla gäller!

Jag passade också på att fråga Selma om hon bott på Kungsholmen när vi ändå var där.

– Jag bor ju på Kungsholmen nu, svarade hon.

– Just det..Det gör du ju faktiskt. Tur att jag är så bra på geografi!

4 svar to “Har du bott på Kungsholmen?”

  1. Glöm inte Imperial War Museum Mr.Fredrik, en historieinteresserads våta dröm!

    Sen kan man faktiskt resa med sitt vanliga ID-kort inom de flesta EU, så skulle du ej fått ditt pass skulle det inte vart något problem ändå.

  2. yo, vik!

    Emma, som jag ska åka med, påstår att man måste ha det å hon har ju varit tillsammans med en engelsman. Jag vågade inte chansa..

  3. ja, flygbolagen & flygplatserna vill att man använder pass av nån underlig anledning… kanske har de svårt för förändring.

  4. Jaha okej, vet att det funkar inom de flesta länder i alla fall, inte säker på just England. Jag flög från Island med endast ID-kort.

Kommentera

