Om ajvar

Ikväll hade vi ingen aning om vad vi skulle äta, så vi kollade på någon receptsite. Vi hittade någon pastarätt med vitlök, purjo, timjan, matlagningsgrädde och ajvar. Det lät gott tyckte jag. Synd bara att det inte fans någon i rummet som kunde tala om att ajvar smakar skit! Nästan bokstavligt talat. Du kommer aldrig kunna laga något som innehåller ajvar som är gott eftersom ajvar smakar som det låter. Det är en besk tomatgrej som gör din rätt till en smakupplevelse av det obehagligare slaget. Ungefär som att blanda sopjuice i något som i övrigt var gott och tro att det ska bli ätligt.

Vad är dessutom grejen med kommentarerna? Alla tyckte det var gott förutom vi och Rikard. Jag önskar att jag förstod mig på de andra människornas smaklökar…

5 svar to “Om ajvar”

  1. Freddo peddo, det är klart att det smakar skit om du förväntar dig tomat. Det är paprika, silly!

  2. Kan hända att du tycker att ”tomatgrejen” är besk eftersom det är en paprikagrej, utan tomat alls.

  3. jaha…jag trodde det var lite tomat i skiten. i och för sig bryr jag mig inte så mycket om om det är tomat eller paprika när det smakar skit!

  4. dina smaklökar är cp

Kommentera

