Det obehagliga med internet

Idag har 204 personer läst min blogg. Det är väldigt många personer för att vara i min blogg det. Normalt sett är det såklart roligt att någon vill läsa om sådant som bloggen bjuder på. Tyvärr tycker jag att dages statistik mest känns obehaglig. Skälet till det är att 80% av statistiken handlar om Selma.

I statistiken kan jag se varifrån folk blivit hänvisade till bloggen ifrån. Normalt sett är det antingen facebook eller min hemsida det handlar om. Jag kan också se vilka sökord folk till exempl googlat på för att komma till bloggen. Det är där det obehagliga börjar. Fyra träffar på Selma och två på Selma Facebook dyker upp där. Inläggen som är lästa ser ut såhär:

namnlös

 

Gemensamt för nästan alla inlägg är att Selma nämns i dem. Någon eller några har alltså lusläst bloggen för att se allt jag skrivit om Selma. Varför frågar jag mig. Om det är en person – varför har den klickat på inläggen 6-8 gånger? Om det är flera personer – varför har de hittat till bloggen samma förmiddag? Har det skickats ut ett massmail till någon grupp Selmafantaster och alla har klickat sig runt på bloggen? Är det en galen stalker som tvångsmässigt klicka igen, igen och igen? Hur jag än vrider och vänder på det är det oförklarligt och ganska obehagligt faktiskt. Vad fan är grejen liksom?

Kommentera

