En väns bekännelse.

Jag tror inte på gud. Jag tror inte han/hon skapat världen på sju dagar och jag tror inte att Jesus var guds son. Jag tror att efter vi dör är det slut. Det biologiska livet vi har är det enda vi får. Det gäller därför att ta hand om det, samt ta hand om de vänner man har. Att slarva med sådant är dumt. Att skaffa sig goda vänner tar tid och är inte alls enkelt. Alla har vi våra egenheter. Hur dem ser ut spelar dock mindre roll i slutändan om man älskar de vänner och nära man har. Man förlåter dem för felsteg de tar. Jag gör hela tiden mitt bästa och blir besviken när jag inte tycker att de mina gör det. Jag förtjänar deras bästa även om jag gör bort mig.

Just eftersom jag inte tror på gud är jag rädd om mitt liv och mina vänner. Jag finns där för er med allt jag har.

Kommentera

