Jag. En trött människa.

Selma har ett mycket mindre sömnbehov än jag. Ibland ringer hennes klocka på 0530. Då vill jag dö. Jag önskar att jag dog istället för att behöva vakna 0530. Att bara tänka på att klockan kan vara 0531 och att jag är vaken då gör mig ledsen. För det mesta kan jag somna om, men igår gick det inte, så jag gick upp.

När jag åker hem från skolan brukar jag alltid somna på bussen och vakna upp vid Gullmarsplan. Igår somnade jag på väg från Gullmarsplan på väg till skolan. Jag vaknade följaktligen på väg till skolan, vilket var mycket förvirrande. Min första tanke var att jag måste ha somnat på väg hem, inte vaknat vid Gullmars och nu följt med på ett varv till med 872:an. Sedan fattade jag att jag skulle ha lektioner. Det gjorde mig inte piggare.

Sedan somnade jag på bussen på väg hem och när jag kommit hem. Sedan gick vi och lade oss vid elva. Jag gick upp vid 0730 astrött. Är det normalt?

Ett svar to “Jag. En trött människa.”

  1. normalt! jag får 6-7 timmars sömn en vanlig dag ;D

Kommentera

