Spelet om världshandeln

Idag körde vi spelet om världshandeln med eleverna som läser Samhällskunskap B.  De var fruktansvärt duktiga. Jag är mycket stolt över dem. Det är lustigt hur vissa av dem lär sig mer på att förbereda sig och genomföra spelet än de gör på resten av kursen. Helt plötsligt befinner de sig på en nivå där återinvesteringskrav, handelshinder och  patentreguleringar är termer som känns helt bekväma för dem. Det är också slående hur mycket goda förberedelser slår igenom under själva spelet. Det rådde en ganska rak korrelation mellan vilka som satt sig in i rollen på ett bra sätt och ett imponerande genomförande av spelet.

Efter att spelet var slut erbjöd jag eleverna att prata med mig om hur den enskilda uppgiften kan genomföras. På tal om gårdagens inlägg är det värt att notera att de är de elever som tar mest min tid i anspråk når de bästa resultaten. Det är väl inte så förvånande att det är på det viset, men i någon mån är det frustrerande att de som skulle behöva hjälpen bäst är de som har bäst koll på hur mycket klockan är…

3 svar to “Spelet om världshandeln”

  1. Väldigt roligt och underhållande uppgift. Helt klart det roligaste jag gjort inom samhälle

  2. freddie, maggie och madde Says:

    roligaste evaaaaah! fler såna uppgifter tack! inga mer fjönsiga uppgifter…
    kram

  3. Bra jobbat, både Mr. och tjejer!

    välkommen tillbaka efter lovet. Jag garanterar då mer fjönsiga uppgifter. Den här gången om Europeiska Unionen.

    Till dess: tata!

Kommentera

