I Halmstad är det alltid rea på avfallspåsar.

Jag har inte skrivit på ett par dagar. Jag har inte haft lust trots att jag haft tid. Jag var och hälsade på min familj på lovet. Det är alltid väldigt trevligt och avslappnande. Jag och semlan har sovit typ 10 timmar om dygnet och ändå varit trötta. Man kan slappna av på ett annat sätt i en småstad än när man har Hornsgatan utanför och ändå har jag mycket svårt att tänka mig att bosätta mig där igen.

Vi skulle handla mat till en middag jag och semlan lovat att göra. I disken precis vid entrén fick jag syn på honom – mannen som lever livet jag skulle dö av att leva. Mannen som bor i Halmstad och jobbar på ica maxi. Tänk att leva sitt liv så. Han går upp på morgonen och gör sig i ordning för att åka till en stor betongklump i grådasket vid halmstads flygplats. Han jobbar sina timmar och åker sedan hem för att laga middag. Det finns nämligen för det mesta inget annat att göra i Halmstad än det.

Det är skönt att vara hemma och träffa familjen, men jag har svårt att tänka sig ett liv i en mindre stad än Stockholm.

Den första varan jag fick syn på när jag kom innanför dörrarna var avfallspåsar. 2 för 30:-.

2 svar to “I Halmstad är det alltid rea på avfallspåsar.”

  1. Freddo, with all due respect, du går upp varje dag, äter frukost i din lägenhet som är belägen på Stockholms (om inte Sveriges) skitigaste gata, tar tuben till skolan där du promenerar ner för kommunala korridorer och äter halvhjärtad husmanskost.

    Jag vaknar varje dag men en hund skällandes utanför fönstret, äter frulle framför teven och traskar ner till jobbet längs en högtrafikerad och bullrig väg och sitter sedan hela dagen framför datorn tills huvudet känns tungt och tjockt.

    Så Stockholm i all ära, men det finns nog dem som ser på oss och tänker ”där står två personer som lever livet som jag skulle dö av att leva”.

  2. käraste Jonny! Hornsgatan är till och med en an norra Europas skitigaste gator 🙂

    Det är klart det är så och tur är väl det! Tänk om alla vore som jag och älskade Hornsgatan på mornarna. Den kommunala korridoren är helt ok och när jag vill gå på kultur så gör jag det. Det kan man inte i Hlmstad. När man har sett halmstadgruppsmuséet har man sett kulturen i den staden. Mjellby konstmuseum är inte moderna…

Kommentera

