Kul på arbetsplatsen och utanför

Jag rättar prov tills mina ögon blöder och min hjärna trillar i bitar, men duktiga är de, eleverna. Många skriver mycket bra faktiskt. Imponerande många i ettan skrev moget. Roligt är det också att titta på dem när de skriver. Idag hade jag två roliga tjejer som hade lite olika strategier för att skriva. Den ena kan hålla på med lite vad som helst samtidigt som hon fortsätter skriva på provet. Hon kan föra en kort konversation med mig, kolla på klockan och samtidigt fortsätta med tankarna i provet. Klart imponerande faktiskt. Den andra, som satt strax bredvid, ligger bokstavligt talat på bänken när hon skriver. Huvudet är alltså i samma nivå som pappret. Det ser lite roligt ut det där.

Jag har fått lära mig nya saker också – att Gustav den XVI införde protestantismen i Sverige. Inte visste jag att vi var katoliker tills vi fick vår nuvarande kung.

Freddie var rolig också. Hon hade drömt att jag hade kommit in där hon var i drömmen och skrikit: Vi har prov den första december. Bara så ni vet!”. Jag tror det var något hus hon höll på att städa.

Arbetslagsmötet häromdagen var kul också. I en och en halv timme försökte vi komma på namn för öppet hus och gymnasiemässan. Det flamsades mer än det fokuserades. Marcus, vår yngsta lärare, fick slå näven i bordet för att vi skulle skärpa oss. Sköna citat fick vi också “Han är inte lat, han är efterbliven!” samt “det är för att han är en idiot!”. Högt i tak är det i alla fall. Tur är väl det.

Sedan gick jag till McDonalds.

Fredrik: tre cheesburgare tack! […] i en påse tack!

Tjej i kassa (med “utbildning”sskylt på bröstet): 30 :- tack. Äta här eller ta med?

Fredrik: […]

Kommentera

