Fredrik skrämmer Lions

Igår var jag förkyld och satt med mössa på mig i konferensrummet när en snube från Lions tittade in. Lions är en slags semikristen förening som hjälper fattiga i världen med saker(de säger att de inte är kristna på hemsidan, men det tror jag inte på). Det är såklart jättebra att de gör det! Hur som helst hade Lionssnubben blivit förfärad över att jag hade haft mössa på mig inomhus! Hujedanemej! Vad är det med dagens lärare? Om han hade brytt sig om att fråga kunde jag ju meddelat att mössan satt där för att jag är förkyld. Hellre fördöma än kolla läget alltså. Mer klös än så var det inte i Lions tydligen.

6 svar to “Fredrik skrämmer Lions”

  1. Den eventuella förkyldningen är varken en orsak eller en förklaring till ett sådant förpubertalt dräggbeteende. Gör om gör rätt vid nästa möte.

    Tack för igår… (.)

  2. Förkyldningen?

    Tack själv!

  3. Förkyldningen?

    Tack själv!

    Är det ditt svar? OK, en bokstav för mycket. Hoppas att du har bättre svar på mössdebaclet!

  4. Ja, det kan väl vara olika det där, Nicklas. Om jag feberfrossar tycker jag det är skönt med mössa. Det kanske du inte gör. Det kan väl vara olika, eller?

    puzzizz å kjamizz!

  5. Du har så rätt! Jag hade lätt gett en 100-dels dagslön för att ha varit med på mötet.

  6. Apropå Lions – Här har du en typisk dag för ett par Lions-gubbar:

    http://www.lionsclub-upplands-bro.se/SARSKOLAN/KODAD/index.htm

Kommentera

