Apelsinskalande vanvett

Imorse när jag åkte buss till skolan läste jag som vanligt tidningen. I ögonvrån ser jag hur en tjej till vänster om mig skalar en apelsin. Inget konstigt med det. Det konstiga är vad hon gör med skalen, hon slänger dem nämligen på golvet. Först tror jag att jag sett fel, men skalbit efter skalbit slängs rakt ner på golvet. Jag funderar lite på vad jag ska göra, men inser att det bara finns ett rimligt beteende – nänligen att fråga vad hon håller på med, så det gör jag.

-Du hade väl tänkt ta upp skalen sedan, undrar jag.

– …ja, svarar hon och börjar ta upp det hon kastat på golvet.

av någon alledning tyckte jag lite synd om henne, trots att hon betett sig på ett orimligt vis. När jag gick av bussen tittade jag på platsen där hon suttit. Där fanns inte några skal kvar däremot fick jag syn på var apelsinen tagit vägen. Inte var det i magen på tjejen, hon hade tryckt ner frukten i utrymmet mellan sätet och väggen! Vad är det för fel på människor? Tyckte hon att hon fick sista ordet nu eller? Vilken tur att hon fick till sin mogna hämnd som någon städerska får ta hand om lite senare under dagen.

Man tar sig för pannan.

p.s. imorgon firar den här sidan som är min blogg ett år. Det tänkte jag fira med att plocka ut det jag själv tycker varit roligast/mest tänkvärt och absolut tramsigast. En liten top list helt enkelt. Titta in då!

Kommentera

