Om korv

Igår var jag tvungen att äta  något på min väg mellan Kristineberg och Hornstull (hem och kök). Jag åt en korv på mojjen där fyran går vid fridhemsplan. Jag blev tyvärr inte mätt så jag gick tillbaka och tog en till. Jag var fortfarande inte mätt utan ville ha mer korv, men skämdes för att gå tillbaka ytterligare en gång så jag gick in på pressbyrån istället och tog en korv. Jag åkte därifrån för att jobba i köket. När jag var klar och var på väg tillbaka ringde jag semlan som är sjuk. När man är sjuk får man bestämma mat – det vet alla. Semlan ville ha…korv med bröd. Jag köpte det och lagade till denna rätt till semlan. Själv åt jag fyra korvar. Sedan år jag godis. Sedan gick jag och lade mig. Mitt liv är komplett.

Kommentera

