Cybergymnasiet – världens sämsta skola?

Det är svårt att veta om det förhåller sig på det här sättet eller inte. Det kanske är världens bästa skola, men jag betvivlar det starkt. Det man kan konstatera är i varje fall att deras PR-byrå (jag hoppas att de har en annars är det obehagligt hur dåliga idéer vanliga människor kan få) är världens absolut sämsta. Jag skrev om deras kampanj förra året här. Det har inte blivit bättre. Det har blivit sämre. I år möts jag av bussar med den obegripliga, meningslösa och störtkorkade sloganen ”våga & vinn” Vad betyder det? Varför ska vi våga? Vad är det vi ska våga? Vad kan vi vinna? En dator? Ett hus? Hur kan man vara meningslös och dålig två år i rad? Det kan inte vara en slump!

Jag har en bättre slogan – Cybergymnasiet – för personer som inte kan tänka;

Våga & vinn…Herregud…

13 svar to “Cybergymnasiet – världens sämsta skola?”

  1. Fan va grymt att de har en bra monter! Då vet man att det är en bra skola. Om man har en maskin som barn kan flyga runt i vet ju alla att skolan står för kvalitet.

  2. Haha, jag längtar till att de publicerar bilden på montern.

    Varför inte promota Cybergymnasiets monter istället om den nu är så bra?

    ”CG Monter – den bästa montern. Och vinn!”

  3. Jag sonderat Cybergymnasiets hemsida en längre stund nu under eftermiddagen och kommit fram till att den skolan i sanning måste vara TV3-schabbighetens Mecka! Det skriver jag varken med kärlek i hjärtat eller med glimt i ögat.

  4. Jag delar din åsikt, Nille!

  5. […] Cybergymnasiet – världens sämsta skola? January 20105 comments 4 […]

  6. […] Tidigare har jag ondgjort mig över Cybergymnasiets obegripligt dåliga reklamkampanjer. Jag kom att tänka på det när jag fick syn på den senaste. ”Bra utbildning, skön attityd”. Vad betyder det? Och väljer någon skolan för att den har självproklamerad ”skön atittyd”? Det känner man väl själv om man är där om det är så eller inte? Det var svårt med gymnasievalet i år, tänker eleven, men eftersom de har skön attityd på Cybergymnasiet så tar jag dem! Det är ett oslagbart och överlägset argument! Har de dessutom inte en sån där snurrande maskin man kan åka runt i? Jo! Nu blev valet självklart! […]

  7. Elizabeth Says:

    Det är väldigt tråkigt att läsa sånt här efter att gymnasievalen är gjorda. jag hade cyber på förstahandsval och det var också där jag kom in. Jag fick en känsla av en riktigt skön stämning, lärarna var väldigt trevliga och dom elever jag pratade med (jag frågade så många olika som möjligt) sa mycket trevligt om skolan. jag läste bara texten och sen kommentarerna här, och förstår jag det rätt att det är någon monter och några fåniga ord som gör att skolan ses som sämsta? (ivartfall så ser jag fram emot min skolstart. hehe)

  8. Hej, Elisabeth! Jag hoppas också att ditt skolval kommer falla dig i smaken. Det jag mest reagerar på är deras helt obegripligt dåliga reklamslogans – men det var säkert inte på grund av dem du valde skolan.

  9. Mamma Maria Says:

    Är det något som har någon mer konkret kritik mot själva skolan, lärare, undervisning m.m. Jag tycker att reklam generellt är ruskigt dålig, så det kan man ju inte gå på, vare sig den är bra eller dålig.

  10. Alltså, Mamma Maria. Titta på vad skolan heter. Känner du att det ger dig en känsla av kvalitet och eftertanke. Titta sedan på deras slogans. Någon har ju godkänt vansinnet. Du kan inte sätta ditt barn där. Den informationen allena räcker för att diskvalificera det valet tänker jag. Känns inte friskolor också rätt ute? Lite som kaffe latte-tapeter 2011.

  11. I will immediately take hold of your rss as I can’t find your e-mail subscription hyperlink or newsletter service. Do you’ve any? Kindly allow me recognize in order that I could subscribe. Thanks.

  12. Ny_elev_på_Cyber Says:

    Wow, asså wow är det ända jag kan säga. För Cybergymnasiet var nämligen mitt första handsval nu när vi skulle söka in och det ända jag har hör om den är att den är jättebra och så fram tills nu. Jag menar vem gav dig ens rätten att säga något sådant? Vadå gick du där eller? Eller jobbade du där? Jag va hur taggad som helst inför skolstarten men nu är jag både deppig och arg…

Kommentera

